Avand la dispozitie atat de multe instrumente noi, marketingul in zona dezvoltatorilor imobiliari a parcurs un drum lung si valoros in ultimele decenii. Am adunat aici 8 modalitati eficiente prin care dezvoltatorii imobiliari isi pot extinde portofoliul de potentiali clienti si pot finaliza tranzactiile dorite mai rapid.
1. Incepeti sa va promovati proiectul inainte de finalizarea constructiei
Acest lucru nu reprezinta o exagerare. In mod traditional, multi constructori si dezvoltatori imobiliari asteptau finalizarea proiectului inainte de a-l scoate la vanzare in cel mai bun mod posibil. Argumentul celor care procedeaza in acest mod este ca potentialii cumparatori au nevoie sa vada, sa atinga o structura fizica pentru a plati.
Din acest punct de vedere, machetele de arhitectura sunt aur, pentru ca ajuta potentialii clienti sa vizualizeze forma finala a unui proiect. Mintea umana poate avea dificultati in perceperea planurilor bidimensionale. Una este cand vezi niste schite foarte tehnice pe foi si alta este cand ai in fata un model 3D, o macheta care arata in mod fidel cum va fi proiectul la final.
Impactul este mai mare, ceea ce inseamna ca o macheta de arhitectura prezentata la momentul oportun (inainte de finalizarea constructiei) poate avea un succes incredibil. Poti sa-ti vinzi intreg proiectul sau toate apartamentele dintr-un centru rezidential inainte de data finala a constructiei, iar asta este grozav.
Este clar ca azi ne aflam intr-o noua era – cea in care tehnologia face ca marketingul pre-finalizare constructie sa fie atat de usor si accesibil. Pur si simplu, constructorii de case, dezvoltatorii de hoteluri, centre rezidentiale, blocuri etc, nu-si permit sa nu vanda inainte ca un proiect sa fie finalizat (sau chiar sa inceapa!!).
De altfel, aceasta poate fi o strategie eficienta de a atrage investitori. Exista mai multe sanse ca un investitor sa finanteze un proiect daca il vizualizeaza sub forma unei machete 3D, decat daca i se prezinta niste schite bidimensionale.
2. Creati un website de prezentare pentru proiectul dezvoltat
Website-ul va fi ca un showroom virtual pentru proiectul pe care il propuneti. Asa cum prezenta dumneavoastra fizica trebuie sa faca o prima impresie cat mai buna, la fel trebuie sa se intample si cu site-ul.
Atunci cand proiectati site-ul, asigurati-va ca:
- este usor de gasit. Pentru asta, puteti folosi strategii de optimizare SEO pentru ca site-ul sa apara in primele pozitii in motoarele de cautare, dupa cuvintele specifice ce il definesc.
- este usor de folosit. Daca site-ul se incarca lent sau e dificil de explorat, cel mai probabil veti pierde vizitatorii de la primele clickuri.
- este compatibil cu dispozitivele mobile. Foarte multi utilizatori de azi folosesc dispozitivele smart pentru a naviga pe Internet. Daca design-ul site-ului nu este optimizat pentru ecranele compacte, s-ar putea sa pierdeti multi potentiali clienti foarte buni.
- ofera informatii importante. Continutul trebuie sa fie valoros si sa ii atraga pe potentialii clienti.
- este vizual. Aratati potentialilor cumparatori ceea ce vreti sa vindeti si nu va rezumati doar a le povesti despre asta. Utilizati elemente vizuale cum ar fi randari 3D, tururi virtuale, imagini pre-etapizate si fotografii cu machete 3D.
3. Folositi imagini de inalta calitate
Echipamentele foto devin din ce in ce mai sofisticate in fiecare an, iar imaginile vorbesc despre produsele si profesionalismul dumneavoastra. Prin urmare, asigurati-va ca folositi imagini vizuale capturate in mod profesional.
Pentru asta, puteti folosi dronele, un plus uimitor pentru marketingul imobiliar. Pana de curand, fotografiile aeriene erau foarte scumpe si dificil de realizat in locatii urbane, insa azi puteti angaja un profesionist in manevrare drone pentru a obtine vizualuri de cea mai buna calitate.
Astfel, veti putea prezenta potentialilor cumparatori nu doar cladirea propriu zisa, ci si intreaga zona inconjuratoare. La final, puteti realiza clipuri in care sa imbinati capturile video aeriene cu fotografii sau segmente video realizate indoor asupra machetelor 3D fidele proiectului.
Machetele 3D sunt un instrument fenomenal de a vizualiza ceea ce un cumparator poate sa achizitioneze si le puteti folosi in combinatie cu videoclipurile aeriene.
4. Participati la targuri si evenimente imobiliare cu machete 3D profesionale
Targurile imobiliare sunt o rampa incredibila de succes pentru dezvoltatorii imobiliari. Sunt nisate asa ca cei care vor ajunge la standul dumneavoastra vor fi direct interesati de o oferta. Nu va rezumati doar a le prezenta niste schite 2D si multe vorbe.
O macheta 3D realizata in detaliu poate actiona ca un magnet pentru potentialii clienti interesati de proiectul dumneavoastra. Pentru asta, colaborati cu o firma care realizeaza machete de arhitectura la cele mai inalte standarde. Efectul vizual va fi de mii de ori mai captivant decat schitele bidimensionale, deseori prea tehnice pentru potentialii cumparatori.
5. Creati tururi virtuale inainte de finalizarea proiectului
Aceste tururi deschid portile virtuale spre proiectul dumneavoastra. Pentru ca proiectul nu este inca finalizat si potentialii clientii nu pot sa vada deocamdata nimic fizic, puteti sa folositi tehnologia pentru a crea tururi virtuale pre-constructie. Este un pas inainte de la o randare 3D pentru a da si mai multa viata proiectului dumneavoastra. Un producator talentat ii poate purta pe potentialii clientii intr-un tur virtual, atat de realistic.
6. Stimulati publicitatea din gura in gura
Nu va rezumati doar la tehnologie pentru a va promova proiectul in randul potentialilor clienti sau investitori. Clientii multumiti care au cumparat de la dumneavoastra in trecut pot fi un instrument de marketing extrem de valoros. Daca ati castigat deja increderea unor clienti, acestia vor fi bucurosi sa impartaseasca si altor experienta minunata cu un produs imobiliar achizitionat de la dumneavoastra.
7. Conturati o campanie de email marketing
Cu putin efort si costuri minime, puteti ajunge la foarte multi potentiali clienti. Pentru asta: creati o lista cu potentiali clienti RELEVANTI, inaintati-le o oferta excelenta si monitorizati rezultatele pentru a vedea ce puteti imbunatati.
8. Ramaneti activ in Social Media
Social Media conecteaza oamenii si produsele in noi si interesante moduri, asfel ca cele mai bune campanii de marketing pot atinge un nivel incredibil datorita potentialului din social media. O pagina Business Facebook si un cont de Instagram sunt obligatorii. Angajati-va activ in administrarea acestor conturi oferind contact permanent cu clientii anteriori si potentialii clienti.
La final, retineti ca strategia dumneavoastra de marketing necesita timp pentru a produce efecte. Concentrati-va pe fiecare tactica de marketing in fiecare saptamana sau luna si veti incepe sa vedeti rezultatele.