În ultima vreme, avansarea tehnologiei a dus la o serie de inovații. O astfel de inovație reprezintă reprezentarea 3D a diferitelor repere importante, cunoscute ca repere ale clădirilor 3D. Aceste repere adaugă un strat dinamic bazelor de date ale hărții de navigație. Ele ar permite utilizatorului să vizualizeze o vizualizare 3D în timp real a oricărui punct de reper. Blueprint Architecture lucrează în acest domeniu de mult timp și a devenit unul dintre jucătorii-cheie din acest sector. Punctele de reper pentru proiect variază în general de la stadioane, mall-uri, pompe de benzină până la alte câteva destinații recreative din România. Lucrarea implică reprezentarea 3D a reperelor construite la un nivel înalt de detaliu. Acestea pot fi create folosind software GIS, cum ar fi ArcInfo și aplicații 3D, cum ar fi 3D Studio Max. Texturile reperului 3D astfel formate sunt derivate din fotografiile din lumea reală, care de obicei sunt captate la nivelul solului prin camera digitală sau la o înălțime care utilizează elicoptere sau aeronave cu aripi ușoare. Modelul 3D rezultat ar fi echivalent cu scala lumii reale și orientarea prezentată într-o varietate de formate 3D. Mai mult, ar fi posibilă vizualizarea interioarelor reperelor menționate mai sus.
Procedura de calitate de la Blueprint Architecture pentru crearea reperelor clădirii 3D este destul de riguroasă și implică parcele de culori multiple și diferite etape de producție, verificări încrucișate manual și pe ecran ale fișierelor electronice împotriva documentelor sursă și utilizarea instrumentelor și rutinelor de calitate automatizate.
Obiectivele de construcție 3D
Obiectivele 3D sunt modele 3D digitale ale unor clădiri precum locuri de cult, turnuri, monumente istorice celebre și alte clădiri importante. Obiectele 3D ale clădirilor 3D și modelele 3D fotorealiste sunt create folosind o combinație unică de tehnologie geo-informatică și multimedia pentru a obține o replică 3D realocată în timp real a reperelor geografice dintr-un oraș. Conceptul de repere 3D câștigă popularitate ca Puncte de Interes (POI) în aplicațiile de navigație, cum ar fi sistemele de navigație pentru vehicule, hărțile orașelor în dispozitivele de mobilitate personală, ghidurile digitale de oraș și aplicațiile mobile pentru călătoriile în oraș.